Groeiende vraag naar intieme laserbehandelingen
De vraag naar intieme laserbehandelingen neemt snel toe, en dat is niet zonder reden. Het familiebedrijf Senitas, gespecialiseerd in professionele huidverzorging en exclusieve verdeler van Aerolase in de Benelux, biedt met de Neo Elite-laser een baanbrekende oplossing voor zowel medische als esthetische intieme problemen. De technologie is al langer populair in de Verenigde Staten en wint nu ook in Europa snel aan terrein. “Intieme klachten zijn nog te vaak een taboe, terwijl veilige en effectieve oplossingen binnen handbereik liggen”, zegt BSc Mevrouw R. Cairo, gespecialiseerd in dermatologie en intieme lasertherapie.
.jpg)
In de afgelopen vijf jaar is de vraag naar behandelingen voor intieme zones in Amerika verdubbeld. Naar verwachting zal deze markt tegen 2030 verdrievoudigen*. De groeiende aandacht voor vrouwelijke gezondheid en welzijn zorgt ervoor dat behandelingen zoals vaginale verjonging en vulvale huidverbetering steeds meer bespreekbaar worden. Deze trend waait nu ook over naar Europa.
Medisch én esthetisch
De Neo Elite-laser biedt oplossingen voor zowel medische als esthetische problemen. Denk aan de behandeling van aandoeningen zoals lichen sclerosus (een chronische huidaandoening die jeuk, pijn en littekenvorming kan veroorzaken), vulvar leukoplakia (een verdikking van de huid die soms samengaat met lichen sclerosus en een verhoogd risico op vulvakanker) of genitale wratten. Daarnaast zijn er esthetische toepassingen zoals het verminderen van hyperpigmentatie, verbeteren van de huidtextuur en aanpakken van ingegroeide haren.
“We zien duidelijk een toenemende vraag naar laserbehandelingen voor intieme problemen”, zegt BSc Mevrouw R. Cairo, gespecialiseerd in dermatologie en intieme lasertherapie. “De Neo Elite stimuleert de collageenproductie, verbetert de huidtextuur en zorgt voor een duurzame oplossing zonder hersteltijd. Patiënten voelen zich meer zelfzeker en ervaren een grotere tevredenheid van hun intieme welzijn.”
De voordelen van de Neo Elite
De Neo Elite combineert een hoge energiedichtheid met een korte pulsduur, waardoor behandelingen niet alleen veilig zijn, maar ook comfortabel voor de patiënt. Het contactloze karakter van de laser en de veelzijdigheid in toepassingen maken de behandeling geschikt voor alle huidtypes.
Dat bewijst ook een klinische studie bij 35 vrouwen tussen 35 en 64 jaar. De deelnemers ondergingen vijf behandelingen met intervallen van vier weken, gericht op de kleine schaamlippen, grote schaamlippen en vaginale gebieden met zichtbare verzakking. Patiënten rapporteren een duidelijke vermindering van hyperpigmentatie, verbetering van volumeverlies van de grote schaamlippen en een zichtbaar strakkere, egalere huid.
Taboes doorbreken
Volgens Cairo is het doorbreken van taboes essentieel: “Intieme laserbehandelingen zijn vaak omgeven door schaamte, maar het is belangrijk dat vrouwen weten dat er veilige en effectieve oplossingen bestaan. Of het nu gaat om medische klachten of cosmetische wensen, de Neo Elite biedt een toegankelijke behandeling zonder risico op littekenvorming of pigmentverschuiving.”
* Bron: Grandview Research, Vaginal Rejuvenation Market Size, Share & Trends Analysis Report By Treatment Type (Reconstructive, Cosmetic), By Type, By Application, By Age Category, By Region, And Segment Forecasts, 2024 –2030.
Over Senitas
Senitas – House of Skin Care is vandaag uitgegroeid tot expertisecentrum in huidverzorging. Oprichters Luc Vanheusden en Diane Zoons startten in 1999, vanuit hun expertise in de gezondheidszorg, met kwalitatieve voedingssupplementen (voor de huid) en voedingsbegeleiding. Tien jaar laten zetten ze de stap naar de beautywereld, met producten en behandelingen die focussen op een gezonde huid en levensstijl. Vandaag is Senitas de professionele partner van zo’n 500 huidexperts in de Benelux – dermatologen, artsen, huidtherapeuten, schoonheidsspecialisten…
Het hoofdkantoor van Senitas – en tegelijk ook ‘experience center’ – is gevestigd in Diepenbeek, waar een 30-tal mensen werken. Ze ondersteunen zowel de cosmetische als medische markt met de (exclusieve) verdeling van wetenschappelijk onderbouwde topmerken (Aerolase, icoone, Hydrafacial, Circadia, Nassif Md, Sunekos). Daarnaast reiken ze hun partners advies op maat en businesscoaching aan en geven ze trainingen over sectortrends. In 2022 lanceerde Senitas ‘United by Senitas’, een community voor en van huidexperts.
Voor meer informatie
Mediagallerij met campagnebeelden - logos - packshots
Senitas I Stephanie Eyckens I +32 497 16 41 03 I stephanie@senitas.com I www.senitas.be
RCA I Marie Piton I +32 473 23 82 78 I marie.piton@rca.be I www.rcapress.be