Meer aandacht voor een gezonde hoofdhuid!
Expertisecentrum Senitas zet gepatenteerde technologie in voor gezonder haar
Als expert in huidverzorging ziet Senitas steeds meer mensen professionele hulp inroepen voor een gezonde hoofdhuid. “Skincare is alom ingeburgerd, maar doorgaans besteden we niet veel aandacht aan de huid op ons hoofd. Tot mensen last krijgen van dunner wordend haar of haaruitval. Met een vernieuwende en gepatenteerde technologie kunnen we de gezondheid van de hoofdhuid een boost geven”, aldus huidexpert Tim Vanheusden.
Taboe van uitgedund haar
De trend van meer aandacht voor een gezonde hoofdhuid komt deels overgewaaid uit Amerika. Daar bracht eerder onderzoek aan het licht dat ruim 30% van de bevolking te maken krijgt met beschadigd en dunner wordend haar, als gevolg van een slechte gezondheid van de hoofdhuid. Het probleem treft zo meer dan 60 miljoen mannen en 40 miljoen vrouwen in de VS.
Huidexpert Tim Vanheusden, senior producttrainer bij Senitas: “Maar ook bij ons is een gebrekkige gezondheid van de hoofdhuid een belangrijke oorzaak van dunner wordend haar of zelfs haaruitval, wat vandaag nog vaak in de taboesfeer zit. Een mindere gezondheid van de hoofdhuid wordt gekenmerkt door een droge huid, verstopte haarzakjes, dode huidcellen of een slechte doorbloeding. Dat kan allemaal leiden tot dunner ogend haar en de groei van gezonde haren afremmen.”
Sterk en glanzend haar begint bij een gezonde hoofdhuid. “We besteden er doorgaans niet veel aandacht aan en zien onze hoofdhuid als iets vanzelfsprekends. Terwijl die twaalf keer sneller veroudert dan de huid op ons lichaam en zes keer sneller dan de huid op ons gezicht. Je hoofdhuid heeft daarom dezelfde verzorging nodig als je gezicht en handen. Dat houdt in: reiniging, voeding en bescherming tegen uitdrogen. Hydrafacial Keravive is de eerste en enige technologie op de markt die een gezonde hoofdhuid vooropstelt. Ze is specifiek ontworpen om de hoofdhuid te reinigen, te voeden en te hydrateren voor gezonder en dikker ogend haar.”
Vernieuwende technologie
Als expertisecentrum in huidverzorging werkt Senitas met een 500-tal partners in de Benelux samen, van dermatologen en artsen tot huidtherapeuten en schoonheidsspecialisten. Het familiebedrijf kan terugvallen op een uitgebreide expertise en ervaring binnen huidverzorging, met wetenschappelijk onderbouwde producten en gepatenteerde technologieën.
Tim Vanheusden: “De technologie achter Hydrafacial Keravive verwijdert vuil, olie, schilfers, dode huidcellen en onzuiverheden aan het huidoppervlak en uit de haarfollikels, en verbetert zo elk aspect van de gezondheid van de hoofdhuid. Aan de basis ligt een gepatenteerde mix van groeifactoren en huidproteïnen, met ingrediënten die tot tweehonderd keer geconcentreerder zijn dan bij andere behandelingen voor een gezonde hoofdhuid. Bovendien zijn de ingrediënten ingekapseld in kleine molecules om in de haarfollikels te kunnen doordringen.”
Zoals alle Hydrafacial-behandelingen is Keravive ontwikkeld voor iedereen die de gezondheid van de (hoofd)huid wil verbeteren. “Een gezonde hoofdhuid is de katalysator voor gezond haar. En een volle, gezonde haardos draagt bij aan meer zelfvertrouwen. Bij Senitas willen we persoonlijke schoonheid voor iedereen bereikbaar maken. Daarom zijn we blij dat er stilaan meer aandacht komt om de gezondheid van de hoofdhuid te verbeteren.”
Download hier het volledige persdossier:
NLD_Persdossier_Senitas_HouseofSkincare_web.pdf
PDF - 12 Mb
Senitas neemt dit voorjaar ook deel aan enkele belangrijke kennisevenementen in de Benelux: HUYD Congres (Utrecht, 16 maart) en Estetika (Brussel, 16-18 maart).
Over Senitas
Senitas – House of Skin Care is vandaag uitgegroeid tot expertisecentrum in huidverzorging. Oprichters Luc Vanheusden en Diane Zoons startten in 1999, vanuit hun expertise in de gezondheidszorg, met kwalitatieve voedingssupplementen (voor de huid) en voedingsbegeleiding. Tien jaar laten zetten ze de stap naar de beautywereld, met producten en behandelingen die focussen op een gezonde huid en levensstijl. Vandaag is Senitas de professionele partner van zo’n 500 huidexperts in de Benelux – dermatologen, artsen, huidtherapeuten, schoonheidsspecialisten…
Het hoofdkantoor van Senitas – en tegelijk ook ‘experience center’ – is gevestigd in Diepenbeek, waar een 30-tal mensen werken. Ze ondersteunen zowel de cosmetische als medische markt met de (exclusieve) verdeling van wetenschappelijk onderbouwde topmerken (Aerolase, icoone, Hydrafacial, Circadia, Nassif Md, Sunekos). Daarnaast reiken ze hun partners advies op maat en businesscoaching aan en geven ze trainingen over sectortrends. In 2022 lanceerde Senitas ‘United by Senitas’, een community voor en van huidexperts.
Voor meer informatie
Mediagallerij met campagnebeelden - logos - packshots
Senitas I Stephanie Eyckens I +32 497 16 41 03 I stephanie@senitas.com I www.senitas.be
Tulipa Media I Liselore Stuut I +31 6 12 11 29 08 I liselore@tulipamedia.nl I www.tulipamedia.nl